Gyakori kérdések

 

K: Miért nincs már 3-4 napra előre sem időpont? 
V: Mert a betegek egy részét, akinek az állapota ezt szükségessé teszi, kontrollvizsgálatra is vissza kell rendelnem. Amikor sok a beteg, akkor sok lesz a kontrollra visszarendelt beteg is, akikkel általában már betelik a lefoglalható időpontok jelentős része, 3-4 napra előre. 

K: Mikor történik az időpontosok ellátása? 
V: Időpontot csak a rendelések középső egy órájára adunk, és oda is úgy, hogy két időpont között egy sorszámos beteg is sorra kerülhessen. 

K: Hogy van az, hogy sorszámmal is "össze-vissza" mennek be a betegek a rendelőbe? 
V: Az összevisszaság csak látszat. Tekintettel a hosszú várakozási időre azt tanácsoljuk, hogy aki teheti, miután kihúzta a sorszámát menjen el sétálni, bevásárolni, vagy akár haza, és akkorra jöjjön vissza amikorra körülbelül sorra kerül. Ennek kiszámításában Móni nagyon szívesen segít (kb 3-5 perc betegenként az ellátási idő). Ha valaki rosszul számol, előfordulhat hogy később jön vissza, mint ahol a sorszámok éppen tartanak, de természetesen emiatt ők sem csúsznak a sor végére. A látszat-összevisszaságot még az is fokozza, hogy időnként sürgősségi esetek is beesnek az ajtón. 

K: Akik hátulról mennek be a rendelőbe, azok protekciósok? 
V: Nem. Az elkülönítőt (régebben: fertőző várót) arra használjuk, hogy vagy az egészségeseket (akik pl. csak egészséges igazolásért jönnek), vagy a ragályos fertőző betegeket (pl. bárányhimlősök), vagy a várandós anyával érkező gyerekeket várakoztatjuk itt - természetesen nem egyszerre :-) Aki az elkülönítőben várakozik, természetesen az is vagy sorszám szerint, vagy időpont szerint kerül sorra. 

K: Miért olyan nehéz elérni az orvost telefonon a rendelési idő alatt? 
V: A járványos időszak egyik jellemzője, hogy a betegek 80-90 százalékának ugyanaz a betegsége. Ezzel még nincs is baj, a nehézség abból adódik, hogy emellett is van akinek más - adott esetben - súlyos betegsége zajlik. Ilyenkor az átlagosnál is nagyobb koncentrációt és odafigyelést igényel részemről az, hogy ezeket a betegeket is felismerjem, hogy megfelelő gyógykezelést javasolhassak nekik is. Ilyenkor a telefonálás félbeszakítja a koncentrációt, megzavarja az adott beteg vizsgálati folyamatát, emiatt diagnosztikai hibalehetőséget okoz, azaz a tévedés valószínűségét nagymértékben növeli. Ez az oka annak, hogy amikor sokan vannak és folyamatosan beteget vizsgálok, akkor nem én, hanem az asszisztensem, Keszi Móni veszi fel az én mobiltelefonomat is. Móni tud tájékoztatást adni arról is, hogy érdemes-e tartani a vonalat, vagy később visszahívni (ő látja, hogy mikor fogom befejezni az adott vizsgálatot).